Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zapłaciła za towar, którego nie dostała

Data publikacji 01.12.2010

Niemal każdy z nas ma już dostęp do Internetu. Coraz więcej internautów korzysta z tego źródła, aby zrobić zakupy. Niestety coraz częściej niektórzy z nas padają ofiarą oszustów internetowych. Tak jak w przypadku pokrzywdzonej, która w sieci zakupiła i Phona od nieuczciwego sprzedawcy. Szymon N. został „namierzony” przez policjantów z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą. 21-latkowi grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.

Zakupy w sieci, to bardzo szybka i wygodna forma zakupów. Nie ruszając się z domu, można zdecydować się na kupno wybranego towaru, bez potrzeby stania w kolejce. Niestety, podobnie jak w zwykłym sklepie, tak i przy zakupach internetowych możemy paść ofiarą złodzieja, czy oszusta. Dlatego też, sprawdzajmy sprzedawcę, u którego zamierzamy kupić wybraną rzecz. Zweryfikujmy, czy jest rzetelny.

Ofiarą nieuczciwego sprzedawcy padła mieszkanka Bielan. I Phona za prawie 1 500 złotych, postanowiła kupić za pośrednictwem portalu internetowego. Pod koniec czerwca wpłaciła pieniądze, ale zamówionego urządzenia do tej pory nie otrzymała. Kobieta przez kilka tygodni korespondowała ze sprzedającym, który uparcie twierdził, że przesyłkę nadał. Niestety okazało się, że taka przesyłka nigdy nie została wysłana.

Kupująca zgłosiła sprawę na policję. Funkcjonariusze z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą „namierzyli” nieuczciwego sprzedawcę i już przedstawili mu zarzut, 21-latkowi grozi teraz kara do 8 lat pozbawienia wolności.

Policjanci przypominają, że jeśli padniemy ofiarą oszusta internetowego i na przykład nie dostaniemy towaru za który zapłaciliśmy, natychmiast zgłośmy to na Policję.

eb

Powrót na górę strony