Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Komendzie Rejonowej Policji Warszawa V

Data publikacji 29.11.2019

KOMENDANT REJONOWY POLICJI WARSZAWA V

Komendant Rejonowy Policji Warszawa V lub wyznaczeni Zastępcy przyjmują  obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy Poniedziałek w godz. 15.00 – 17.00, w Komendzie Rejonowej Policji Warszawa V, przy ul. Żeromskiego 7  w Warszawie.

Rozmowy z Komendantem Rejonowym Policji Warszawa V  lub  Zastępcami odbywają się po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie Komendanta Rejonowego Policji Warszawa V, pod nr tel. 47 723-71-10 We wnioskach o wyznaczenie spotkania należy jasno określić tematykę spotkania, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.

 

Informacje Ogólne

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg  i wniosków

Skargi i wnioski mogą być wnoszone: na adres Komendant Rejonowy Policji Warszawa V, ul. Żeromskiego 7, 01-887 Warszawa, za pomocą telefaksu  47 723-63-60, elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej e-PUAP, poczty elektronicznej: dyzurny.krp5@ksp.policja.gov.pl, ustnie do protokołu lub doręczone osobiście

Skargi  i wnioski rozpatrują funkcjonariusze Zespołu Kontroli KRP Warszawa V:

- kom. Ewa Kacprzyk,

- nadkom. Dariusz Kałuża,

- podkom. Paweł Ozdarski

Skarga powinna zawierać: wskazanie osoby od której pochodzi (imię i nazwisko lub nazwa), adres wnoszącego oraz określenie przedmiotu sprawy. Celem zapewnienia sprawnego załatwienia sprawy zaleca się określać przedmiot sprawy poprzez zwięzły opis i jednoznaczne wskazanie zarzutów lub wniosków.

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Rozpatrywanie skarg

Skarga lub wniosek powinny być rozpatrzone bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.

Jeżeli skarga nie spełnia wymogów, określonych w ustawie pozostawia się ją bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko  - bez zawiadamiania skarżącego.

Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się w kontaktach z organami  administracji publicznej, jednostkami Policji.

Osoby uprawnione mają prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z podmiotami zobowiązanymi

Głuchoniemi petenci Komendy Rejonowej Policji Warszawa V,  oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.). Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z sekretariatem, na adres adres e-mail: dyzurny.krp5@ksp.policja.gov.pl lub na numer fax: 47 723-63-60 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej).

Opracowano na podstawie Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym  i innych środkach komunikowania się ( dz. U z 2011 nr 209 poz. 1243 z póź. zm. )

 

PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI

NA SZCZEBLU  KOMENDY  REJONOWEJ POLICJI WARSZAWA V

Informacje ogólne:

Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji

Ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz.1195) wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP.
Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji  i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Petycję można złożyć w interesie publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.
W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.

Petycje do Komendanta Rejonowego Policji Warszawa V można:

  • przesłać listownie, na adres:  Komenda Rejonowa Policji Warszawa V,  ul.  Żeromskiego 7, 01-887 Warszawa;
  • przesłać faksem, na numer: 47 723 63 60;
  • przesłać elektronicznie na adres: dyzurny.krp5@ksp.policja.gov.pl
  • doręczyć osobiście.

Petycji nie można złożyć telefonicznie

Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:

- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję, wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulicą z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów, wskazanie adresata petycji, określenie przedmiotu petycji (w petycji, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendy Rejonowej policji Warszawa V, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego).

Ważne! Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Petycja musi być podpisana ( składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym  za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.)

Dane osobowe autorów petycji:

Zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych chronione są dane autorów petycji. Po wyrażeniu zgody podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu w interesie którego petycję złożono ustawa o petycjach przewiduje możliwość ujawnienia danych osobowych. Na stronie internetowej rozpatrującego petycję ujawnia się: imię i nazwisko albo nazwę podmiotu, miejsce zamieszkania albo siedzibę,  adres do korespondencji lub poczty elektronicznej.

Rozpatrywanie petycji

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia   i o uzasadnieniu.

Jeżeli petycja nie spełnia wymogów, określonych w ustawie pozostawia się ją bez rozpatrzenia.

Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.

 

 

 

 

 

Powrót na górę strony